Nota informativa de la Generalitat de Catalunya

Futura tramitació telemàtica dels aprofitaments forestals (permisos i notificacions)

Comunicat de la Generalitat de Catalunya
Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
Direcció General d’Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi 

“Benvolguts/des,

Us escrivim per informar-vos dels canvis que s’aplicaran en els procediments de sol·licitud i comunicació d’aprofitaments forestals que es realitzin en terreny forestal de titularitat privada sense instrument d’ordenació forestal aprovat i vigent, d’acord amb la Llei 39/ 2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administratius Públiques, i amb la Llei 21/2015, de 20 de juliol, per la qual es modifica la Llei 43/2003, de 21 de novembre, de Forests.

Els canvis als quals es fa referència es detallen a continuació:

1) Per a sol·licitar o comunicar un aprofitament forestal s’utilitzarà un únic formulari, vàlid per a tots els possibles casos d’aprofitament.
Quedaran per tant, anul·lats els diferents formularis específics per els diferents tipus d’aprofitaments, existents fins ara.

  • Sol·licitud d’autorització d’aprofitament forestal de fusta i llenya
  • Comunicació de tallada arreu
  • Comunicació d’aprofitament forestal de fusta i llenya per a ús domèstic
  • Comunicació de tallada d’arbres per obra o canvi d’ús autoritzat
  • Comunicació d’aprofitament forestal de suro i pelagrí
  • Sol·licitud de pròrroga
  • Sol·licitud d’autorització per realitzar un desarrelament

2) El tràmit de sol·licitud /comunicació d’aprofitament forestal estarà disponible per fer-lo de manera digital.

Segons la Llei 39/2015 hauran d’utilitzar aquesta via de tràmit els subjectes obligats següents:

a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l’activitat professional esmentada.
d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.
e) Els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d’empleat públic, tal com determini reglamentàriament cada Administració.
f) Altres persones que per reglament siguin obligats

Per realitzar el tràmit telemàticament caldrà descarregar el formulari únic, des de l’oficina virtual de tràmits (http://web.gencat.cat/ca/tramits/), emplenar-lo des d’un ordinador, i enviar-lo telemàticament des del mateix web. Per tal de poder tramitar telemàticament una sol·licitud o comunicació és imprescindible que el sol·licitant disposi de signatura digital.

3) D’acord amb la Llei 21/2015, de 20 de juliol, per la qual es modifica la Llei 43/2003, de 21 de novembre, de Forests, el titular de qualsevol aprofitament forestal, haurà de comunicar la quantitat realment extreta a l’administració forestal corresponent, en el termini d’un mes un cop finalitzat l’aprofitament. Aquesta comunicació es realitzarà mitjançant un altre formulari intel·ligent (Formulari de Comunicació Final) que es descarregarà igualment de l’oficina virtual de tràmits.( http://web.gencat.cat/ca/tramits/) i un cop emplenat, s’enviarà telemàticament des del mateix web de la mateixa manera que en el cas anterior.

Aquest nou procediment és previst que sigui operatiu a mitjans de setembre.
Se us comunicarà la data precisa d’inici més endavant.

Salutacions cordials,
Joaquim Rodríguez Medina

Documentació adjunta:
Comunicat de la Generalitat de Catalunya